Kaupallinen yhteistyö: Hurjat raskauskilot

"Sain Mammalandian kautta yhteistyökumppanikseni Feelmama -valmennuksen. Valmennus sisältää ruokavalio-ohjeet sekä harjoituskalenterin, joka sisältää kuntosaliohjelman ja kotijumppaohjeet. Feelmama -valmennuksen voit aloittaa heti synnytyksen jälkeen tai tehdä kuten minä ja aloittaa useampi kuukausi synnytyksen jälkeen. Ohjelmassa on otettu huomioon imetys sekä synnytyksestä palautuminen. Feelmamalta löytyy myös oma valmennus odotusajalle. Minulle on erityisen tärkeää, ettei imetys vaarannu. Olen kuullut monelta kokemuksia valmennuksista, jotka ovat tarkoitettu toteutettaviksi raskauden jälkeen, mutta jotka ovat kuitenkin vaikuttaneet imetykseen. Feelmaman kanssa ei tähän ole pelkoa.

Ruokavaliohjeet ovat hieman erilaisia pudotettavien kilomäärien mukaan. Ruokasuunnitelma on realistinen ja monipuolinen: ei sitä mitä pelkäsin - pelkkää rahkaa ja sokeritonta mehukeittoa. Ruokasuunnitelmaa on helppo soveltaa ja tietyt osat siitä jäävät varmasti käyttöön arjessani pitkällä aikavälilläkin."

"Olen aina vieroksunut ruokavalioita ja liikuntasuunnitelmia enemmän tai vähemmän. Joku fiksu on joskus sanonut, että jokin on pahasti pielessä, jos ei osaa syödä muuta kuin paperilta katsoen. Olen samaa mieltä, mutta silti ruokavalio-ohjeet tulivat tarpeeseen. Ohjeiden mukaan syömällä ateriarytmi tulee kuntoon ja ateriat pysyvät sopusuihtaisina toisiinsa nähden. On varmasti jokaiselle tuttu tilanne, että aamupäivällä ei ole nälkä ja illalla on valmis tyhjäämään jääkaapin lisäksi lähimmän kotipitsan varastot? Ruokavalio-ohjeita ei kuitenkaan ole tarkoitus mielestäni noudattaa loppuikäänsä, vaan niistä tulee oppia jokapäiväisiä tapoja - kuten sopivaa ateriakokoa ja ateriarytmiä.

Olen noudattanut ruokavalio-ohjeita kotona ollessani, muualla ollessa olen soveltanut tai sitten olen herkutellut ja syönyt parikin palaa kakkua - eikös elämän kuulukin mennä niin? Ohjelmaa tarkasti noudattamalla kilot tippuisivat tietenkin nopeammin, mutta minä olen etsimässä pysyvästi hyviä tapoja, joten kiire ei ole. Eivät nämä kilot parissa viikossa kertyneetkään..."

Tavoitteenani oli pudottaa kuukauden aikana kaksi kiloa. Olin varma, etten onnistu ja pelkäsin, että paino voisi noustakin. Mutta kiloja lähti suunnitellut kaksi. Tämä ei varmasti ole kakkupäivien ansiota, vaan niiden hieman järkevämpien ja paremmin rytmitettyjen. Salijäsenyys on aktivoitu ja olen käynyt tytön kanssa kerran vauvajumpassa. Kotijumppa on testattu ja tehokkaaksi todettu.

Ensi kuussa tavoitteena on yhä pudottaa kaksi kiloa. Liikuntaa pitää harrastaa enemmän, harjoituskalenterin mukaisesti tai edes kaksi kertaa viikossa. Ruokavaliota tulen noudattamaan myös hieman tunnollisemmin, kun vapun juhlinnasta vain selvitään ensin. Toukokuun postauksessa päästään sitten syvällisemmin paneutumaan siihen, mitä ohjelmalla on saatu aikaan, mutta voin sanoa jo nyt, että ohjelma tulee helpottamaan hurjien raskauskilojen karistamista. 

Kiinnostuitko Feelmama -valmennuksesta? Koodilla mammalandia saat Feelmama valmennuksen hinnasta -10%.

Teksti & Kuvat: Maria Kojola / Nyt heti-blogi
Yhteistyössä: FeelShape